Zanim wezwiesz serwis
Kotły wiszące:
Kocioł nie pracuje:
- Sprawdzić poprawność podłączenia zasilania (czy jest napięcie na zaciskach automatyki lub czy nie zamieniono faz np. inne włożenie wtyczki do gniazdka)
- Na regulatorze kotła świeci czerwona dioda. Nacisnąć przycisk odblokowania usterki (zapisać kod usterki z wyświetlacza)
- Sprawdzić czy kurek gazowy jest otwarty.
- Sprawdzić czy jest zagwarantowany minimalny odbiór ciepła (pomieszczenia zbyt nagrzane)
- Kocioł się zapowietrzył (eksploatacja na gazie płynnym) - wezwać serwis.
Kocioł nie wytwarza ciepłej wody użytkowej:
- Sprawdzić filtr na dopływie zimnej wody.
- Wymiennik spaliny-woda nie jest drożny ( wymagane czyszczenie) - wezwać serwis
Kocioł przegrzewa lub niedogrzewa:
- Zmienić temperaturę normalna na termostacie (automatyka stałotemperaturowa)
- Zmienić temperaturę normalną lub pochylenie i poziom krzywej grzewczej (automatyka pogodowa)
Pozostałe usterki likwiduje uprawniona firma serwisowa (np. instalator) lub Serwis Fabryczny Viessmann.
Kotły stojące:
Kocioł nie pracuje:
- Sprawdzić poprawność podłączenia zasilania (czy jest napięcie na zaciskach automatyki)
- Na regulatorze kotła świeci czerwona dioda. Nacisnąć przycisk odblokowania usterki [i] oraz zapisać kod usterki z wyświetlacza.
- Wcisnąć przycisk odblokowania usterki na palniku.
- Sprawdzić czy kurek gazowy jest otwarty.
- Sprawdzić drożność instalacji olejowej (zamknięcie kurka na filtrze oleju, parafina w instalacji) . Wkładka filtra oleju podlega okresowej wymianie (powinna być czysta)
- Sprawdzić czy jest zagwarantowany minimalny odbiór ciepła (pomieszczenia zbyt nagrzane)
- Kocioł się zapowietrzył (eksploatacja na gazie płynnym) - wezwać serwis.
- Sprawdzić czy pompa(y) po okresie letnim nie są "zakleszczone"
Kocioł nie wytwarza ciepłej wody użytkowej:
- Sprawdzić filtr na dopływie zimnej wody.
Kocioł przegrzewa lub niedogrzewa:
- Zmienić temperaturę normalna na termostacie (automatyka stałotemperaturowa)
- Zmienić temperaturę normalną lub pochylenie i poziom krzywej grzewczej (automatyka pogodowa)
- Ustawić częściowy priorytet CWU.- wezwać serwis
- Zmienić wpływ temperatury pomieszczenia na temp. wody w kotle - wezwać serwis
Pozostałe usterki likwiduje uprawniona firma serwisowa (np. instalator).